Program na firemný večierok: Sprievodca, ako zorganizovať perfektnú spoločenskú akciu
Potrebujete sa inšpirovať, ako naplánovať skvelý program na firemný večierok?
V tom prípade ste na správnom mieste!
V nasledujúcich riadkoch nájdete postup, ako na to, ktorý vám pomôže z organizáciou špeciálneho a nezabudnuteľného podujatia pre vás a vašich kolegov.
1. Vyberte vhodný dátum a miesto pre firemný večierok
Firemný večierok môžete usporiadať prakticky kedykoľvek počas roka. No vhodným obdobím, kedy väčšina firiem organizuje svoje večierky je čas neskoršej jesene alebo prvé dva mesiace v novom roku.
Pokiaľ ide o miesto konania večierku, je možné túto udalosť zorganizovať v akýchkoľvek priestoroch, ktoré vám napadnú. Môžu to byť vaše kancelárie, miestnosti v eventových centrách alebo reštauračné a hotelové zariadenia – salóniky, či kongresové sály. Veľkosť miesta by však mala reflektovať počet pozvaných hostí, takže na to pri výbere nezabudnite.
Ak vám to počasie dovolí, je možné usporiadať váš firemný event aj vonku. V tomto prípade nezabudnite, že hostia si musia zabezpečiť oblečenie, ktoré ich zahreje a musíte mať k dispozícií aj množstvo ohrievacích zariadení, aby ste vytvorili príjemné teplo v priestore konania večierku. Hlavne, ak bude chladnejšie počasie.
2. Vytvorte si zoznam hostí
Program na firemný večierok nie je možné ďalej vytvárať, pokiaľ neviete, koľko hostí sa akcie zúčastní. Ak ste postupovali podľa predchádzajúcej rady a vopred ste si vybrali miesto konania večierku, musíte zvážiť, koľko dané miesto dokáže kapacitne zvládnuť.
Položte si otázku: Chceme oslavovať len s najbližšími kolegami z nášho oddelenia alebo tímu? Chceme usporiadať celo – firemný večierok?
Akonáhle budete mať jasno v tom, koho na firemný večierok pozvete, vytvorte si zoznam pozvaných, podľa ktorého rozošlete pozvánky, aby ste na nikoho nezabudli.
3. Pripravte pozvánky a pošlite ich všetkým pozvaným
Pozvánky môžete pripraviť v papierovej alebo elektronickej forme. Ak plánujete usporiadať firemný večierok pre menší počet hostí, odporúčame vám pridať k pozvánke aj ručne písaný text.
V pozvánke uveďte všetky dôležité údaje, ako je dátum, čas a miesto konania večierku. Môžete v nej uviesť aj stručný program, aby pozvaní vedeli, čo môžu od účasti na akcii očakávať.
Na základe pozvánkového zoznamu následne odošlite pozvánky v dostatočnom predstihu, aby mali pozvaní čas zarezervovať si dátum a prípadne vám včas oznámili, či sa večierku zúčastnia. Nezabudnite ich preto v pozvánke požiadať, aby vám čo najskôr potvrdili alebo odmietli svoju účasť. Týmto spôsobom budete môcť lepšie naplánovať množstvo jedla, počet miest na sedenie a celkovú kapacitu priestoru na zábavu.
4. Zvoľte si tému firemného večierka
Pre organizáciu špeciálneho firemného večierku je skvelým nápadom zvoliť tému, ktorá bude zaujímavá a zábavná pre všetkých zúčastnených. Téma, ktorú zvolíte by mala odrážať vašu firemnú kultúru a navodiť príjemnú atmosféru diania akcie.
Akonáhle si vyberiete tému firemného večierku prispôsobte všetky detaily akcie, ako sú dekorácie, jedlo, nápoje a ostatné atrakcie programu vybranej tematike. Či už sa rozhodnete usporiadať elegantný večer alebo neformálnu zábavu, prispôsobením všetkých prvkov dianiu akcie vytvoríte nezabudnuteľný zážitok pre všetkých vašich kolegov.
5. Chutné MENU nesmie chýbať
Na vianočnom večierku by mal byť k dispozícií bohatý stôl plný rôznych druhov chutného pohostenia. Porozmýšľajte, či si jedlo a nápoje pripravíte sami, alebo si objednáte catering. Môžete tiež požiadať kolegov, aby prispeli vlastnými kulinárskymi výtvormi a každý priniesol niečo na spoločný stôl.
6. Zabezpečte na večierku hudobný podmaz a nezabudnite vyhradiť priestor pre tanečný parket
Hudba je kľúčovým prvkom večierka, preto by ste jej organizáciu rozhodne nemali zanedbať. Vytvorte playlist“ a počas večierka púšťajte obľúbené piesne, ktoré sú známe každému a prispôsobia sa atmosfére večera a dobrej nálade.
Existuje však aj mnoho ďalších spôsobov, ako hudobnú zábavu vylepšiť. Môžete oslovit DJ-a, sólového interpreta alebo hudobnú kapelu, ktorí sa postarajú o celkovú hudobnú atmosféru za Vás. Nezabudnite tiež vyhradiť priestor na tancovanie, pretože keď sa zábava naplno rozprúdi, určite sa všetci budú chcieť zabávať na parkete.
7. Zabezpečte zábavu – vyberte aktivity a hry vhodné na firemný večierok
Kľúčom k úspechu vášho večierka sú hry a súťaže! Tieto aktivity nielen zabavia hostí, ale aj oživia váš firemný večierok a dajú mu dynamiku, čím zabezpečíte, že sa nikto zúčastený nebude nudiť.
Môžete napríklad usporiadať súťaž o najlepšieho speváka karaoke, pripraviť kvíz s otázkami o zaujímavostiach o vašej spoločnosti, alebo zorganizovať súťaž o najlepšieho kuchára firmy. Možnosti sú neobmedzené!
8. Vyhraďte priestor na chillout zónu s posedením a vodnou fajkou.
Na vašom večierku by ste mali mať vyhradený priestor, kde si hostia môžu sadnúť, oddýchnuť od zábavy, porozprávať sa medzi sebou a stále sa dobre baviť. Ako súčasť tejto oddychovej zóny môžete pridať atrakciu, akou je napríklad posedenie pri vodnej fajke.
Vodná fajka je skvelým spôsobom, ako navodiť na firemnom večierku nezameniteľnú atmosféru. Posedenie pri shishi umožní lepšie uvoľnenie a prirodzenejší priebeh konverzácie. Najlepšie na tom je, že táto atrakcia nie je vekovo obmedzená (samozrejme, len pre osoby staršie ako 18 rokov), takže si ju môže užiť takmer každý, kto sa večierku zúčastní.
Zaraďte posedenie pri vodnej fajke do programu vášho večierku ako súčasť vyhradenej chill-out zóny alebo ako doplnok na stoly – je to na vás. Urobte svoj firemný večierok nezabudnuteľným!
9. Obdarujte kolegov
Pripravte pre hostí, ktorí sa zúčastnia večierka, nejaký malý darček. Nemusí byť veľký ani drahý. Stačí, ak bude darček symbolický a poslúži ako gesto vďaky za ich účasť na večierku.
10. Pripravte si prejav a slová vďaky
Nezabudnite poďakovať kolegom za ich účasť na večierku. Tento moment môžete zaradiť do programu večierka kedykoľvek – na začiatku po príchode všetkých pozvaných, v strede večierka, keď bude zábava na vrchole, alebo na konci akcie ako neformálne ukončenie programu, po ktorom bude nasledovať už len voľná zábava.
11. Odfotografujte alebo natočte kľúčové momenty večierku
Zabezpečte, aby na vašom firemnom večierku bol prítomný kvalitný fotograf, ktorý zachytí najdôležitejšie momenty akcie. Ak nemáte k dipozícií fotografa, požiadajte niekoho z hostí, kto sa vyzná vo fotografovaní. Minimálne však zabezpečte kvalitný fotoaparát alebo telefón, ktorý vám pomôže zdokumentovať potrebné okamihy. Fotografie budú skvelou spomienkou na váš večierok.
12. Myslite na bezpečnosť
Pri plánovaní programu na firemného večierok nezabudnite, že bezpečnosť všetkých hostí musí byť prioritou počas celej akcie, a to aj po jej skončení.
Záverom...
Plánovanie firemného večierka môže byť veľmi zábavnou úlohou, ak viete ako na to. Dúfame, že vám predchádzajúce riadky poslúžia ako užitočný návod na vytvorenie a organizáciu skvelého programu, vďaka ktorému bude váš firemný večierok nezabudnuteľný a špeciálny!